Hjärnskakningen

 

Aj! Det ljudet hatar jag.

Jag tror det var 2005. Det var en dag på dagis. Jag var ganska liten då. Jag och en kompis gungade då tappade jag taget så jag flög iväg och landade på en sock med huvudet först så jag fick åka till sjukhuset men sen fick jag åka till Skövde. Där fick jag reda på att jag fått hjärnskakning och hjärnblödning. Jag låg på sjukhuset några dagar. Jag behövde nästan åka till Göteborg med helikopter men jag behövde inte göra det. När jag låg på sjukhuset då gjorde jag röntgen, den maskinen såg ut som en colaflaska.

Jag fick en korg med frukt, tidningar, bilder som de på dagis hade gjort själva.

Nu är mina intressen handboll och fotboll, jag är målvakt i båda sporterna. Mina kompisar säger att jag är jättebra i mål.

Jag mår bra efter skadan. Nu tränar jag några gånger i veckan. Jag tycker att Mariestad är bra men jag vill ha en ny handbollshall.

 

Jonathan, åk 5 Högelid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0