Mitt Mariestad


Jag vaknade en morgon av att solen lyste i mitt ansikte. Jag gjorde en rostad macka med honung. Jag satte mig på balkongen och började äta på mackan. Då kom det en humla och åt upp honungen från mackan.

Då sa jag: ”DUMMA HUMLA.”

Humlan räckte ut tungan åt mig och flög iväg. Då blev jag så sur så jag kastade iväg mackan på en vithårig gammal tant.

Jag frågade pappa om han ville spela tennis med mig, det ville han så vi åkte iväg. När vi spelade fick jag en snedträff och bollen träffade en FÅGEL!!

När vi spelat klart åkte jag hem igen. Då ringde Maja mig och frågade om jag ville spela minigolf med henne, Beata, Alice och Elin. Vi cyklade iväg till Bäcken (minigolfen) och vi spelade minigolf och åt Klings glass och drack dricka. Beata spillde ut Elins dricka på Maja, haha.

Vi träffade ett jättegulligt lamm. Vi tog massa bilder på lammet. Då kom det myror som attackerade oss med svärd och pilbågar, jag blev NÄSTAN träffad.

Vi skyndade oss iväg till Ekudden, där åt vi Filur, det är en god glass! Elin och Beata badade, så kom det en LÄSKIG gubbe som ville kidnappa oss. Då gjorde Alice en taekwandospark på gubben. Då gav gubben oss 87979003 kronor. Då åkte vi till hamnen och köpte 38920 glassar, vi åt 30 stycken. Resten gav vi till Ann-Kristin och TjorvilorvBert (två änder). Dom åt upp alla utom 1. Precis då kom våran idrottslärare Henke förbi, då gav vi glassen till honom. Han blev jätteglad.

Då ringde mamma och sa att jag skulle hem för att det flög en drake utanför lägenheten. Jag cyklade hem i 121 km i timmen. Då sa mamma att hon bara skojade. Då skrattade vi jättemycket. Sen kom pizzan (som mamma beställt). Då satte sig hela familjen i köket och åt pizza tillsammans… Och mums vad gott det var!!

 

Julia Nilsson, åk 5 Högelid


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0