Ritningen

Jaaaa, den kom nu blir jag glad eller?
2 veckor tidigare. Jag gick upp ur min säng tidigt på morgonen. Jag gick in till badrummet och borstade tänderna men jag kände mig sur men jag vet inte ad jag är sur på. Just det han, jag kan inte ens säga hans namn. Det var han som gjorde mitt liv eländigt. Men det ska jag berätta om sen.

Jag var på toa, när jag gick ut så stog min bror där och han sa "skynda skolan börjar snart". Lika morgonsur som vanligt. Sen gick han in op taön, När jag skulle ta på mig skorna så kände jag mig lite yr, jag sprand och knackade på dörren till badrummet och skrek att jag måste in på toa men min bror lyssnade inte så jag sprang till baksidanoch kräktes. Min pappa lät mig stanna hemma. När de gick så hade jag redan somnat. När jag vaknade så hörde jag något inne på pappas kontor. Jag tog på mig kläderna och tog min lampa som skydd ifall det kommer någon.

Jag gick ut från mitt rum men nu hörde jag att det var någon i tvättstugan! Jag blev rädd och gömde mig under soffan! Jag hörde att någon pratade! Det var två stycken! Jag hörde att en av dem hette Carl, han hade en mörk och elak röst. Den andra lät inte så läskig, men när jag hörde honom skrika så blev jag rädd. Hoppas de inte för tag på ritningen till den där saken.

Nej, jag hör att de slår sönder saker. De säger "vi måste få tag på ritningen så vi blir rika". Jag ska försöka smyga mig till mitt rum bakom bokhyllan in i rummet som är bakom bokhyllan, ta ritningen och springa ut ur huset. De gick till köket. Jag smyger ut från soffan in till rummet, tar titningen, smyger sakta till dörren som leder till baksidan. Men när jag öppnade dörren så hörde de mig! Jag sprang ut till skogen och gömde mig! Jag satt i skogen så länge så jag somnade.

När jag vaknade stog pappa där och sa "vad hände"?. Jag berättade allting. De fångade tjuvarna. Jag kom till polisstationen och där såg jag att det var hans föräldrar, han jag hatade, Det var Pelle, han somgjorde mitt liv till elände, men det orkar intejag tänka på. Min pappa såg ritningen och han tyckte om den. Så fem dagar senare komden.

Jaaaa, den kom. Nu blir jag glad. Det var ett nytt hus som hette Elverket. Där fanns allt, café, skateboard, music, datorer. Första dagen när jag gick in där stog Pelles familj där och kollade på mig.


Anonym,  åk 5 Högelid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0